Tort pentru o zi ploioasa de toamna


Iar ploua!😦 Iar e frig si urat! Si e sambata!

Ce e de facut? Un tort… un tort insorit ca sufletul meu.

Zis si facut. Mai intai inventarul ingredientelor de prin frigider si alte locuri de depozitare a produselor culinare.

Oua – check! (3 ajung) – fac un tort mic doar ptr noi doi

Lapte – mai am o jumatate de litru

Faina – suficienta

Cacao – am

Ulei – exista intotdeauna in casa

Zahar – este si dintr-asta

Sa purcedem deci…

Se iau 3 oua si se sparg in bolul de la robotul de bucatarie. Se mixeaza bine 10 minute impreuna cu 125 de grame de zahar.

Am cernut 125 de grame de faina si o lingura cu varf de cacao si deasupra am turnat un praf de copt.

Am pus faina si cacaoa peste oua, am adaugat si 4 linguri de ulei si niste esenta de vanilie si de rom si am mai mixat 10 minute.

Intre timp am uns tavita mica patrata de budinci cu ulei si am tapetat-o cu faina si am incalzit cuptorul de la aragaz.

Am turnat aluatul de pandispan in tavita si peste 25 de minute era gata, pufos si numai bun de taiat in trei straturi.

blatul

Apoi am insiropat cele trei straturi cu suc de ananas (mai aveam o jumatate de conserva ramasa de la tortul facut pentru ziua de nastere a Oliviei) si le-am lasat 5 minute sa se patrunda bine de sirop.

Intre timp am facut crema. Pentru ca ploua, si mi-e lene sa ma duc sa cumpar unt si sunt fata prevazatoare si am intotdeauna in casa un plic de praf pentru crema, am turnat 250 de ml de lapte in mixer si praful de crema de cacao cu rom din plic si l-am mixat in robot 10 minute (sau poate doar vreo 7). Apoi mi-am amintit ca data trecuta cand am facut crema din plic mi s-a parut prea fada la gust si am mai adaugat o lingura de cacao si am mai amestecat putin.

Dupa ce crema a stat si ea 10 minute la frigider am uns cu crema primul strat de tort si am pus deasupra bucatele mici de ananas.

primul strat de tort

Peste cel de-al doilea strat am pus tot bucatele de ananas dar, pentru ca mi se pareau prea putine, am adaugat si niste cirese din dulceata (se mai gaseste uneori ceva util prin frigider cand sunt in pana). Bineinteles, peste inca un strat de crema.

A urmat evident “capacul” si apoi l-am “imbracat” pe tot in crema de cioco. Acum era pregatit de ornat (partea cea mai dificila).

pregatit pentru ornat

Dupa cum se vede si din poza, ornamentele de la Dr. Oetker m-au salvat si de data asta. Pe margine l-am “tapetat” cu bucatele mici de ciocolata.

Deasupra am desenat un soare.

Rezultatul final? Sper sa fie bun..

Va fi mancat diseara impreuna cu o dedicatie muzicala pentru El

Mandinga – Soarele meu

This entry was posted in Prajituri si mancarici. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

