Musaca de cartofi (de toamna)


Astazi mi-era pofta de musaca de cartofi.

Am fiert cartofii in coaja (nu mai stiu exact cati anume, cred ca vreo 6 cartofi mari).

Intotdeauna pentru musaca ii fierb in coaja in apa cu sare.

Se decojesc si se taie rondele subtirele cam de 1/2 cm grosime.

Intre timp am pregatit tava, am uns-o bine cu ulei si am presarat un strat de pesmet ca sa nu se lipeasca de fundul tavii (si pentru ca-mi place gustul pesmetului crocant).

Am pus primul strat de cartofi si am ras o jumatate de cartof peste “gaurelele” ramase intre felii ca sa nu se strecoare carnea pe fundul tavii si sa se lipeasca.

Deasupra stratului de cartofi am mai presarat un strat fin de pesmet (tot ca sa nu se inmoaie prea tare cartofii de la carne si sa se pastreze “felia” de musaca intreaga cand o  scot din tava.

Apoi am decojit trei cepe. Mie imi place ceapa de apa pentru ca nu ma ustura ochii cand o tai😉 (singura problema este ca trebuie mai multa).

Am taiat-o marunt marunt si am pus tava cu ulei la incins.

Cand uleiul a inceput sa sfaraie in tigaie am pus ceapa si am calit-o pana cand s-a inmuiat putin.

Carne tocata am folosit de porc (aveam si de vita dar nu era decongelata).

Am adaugat-o si pe ea in tava peste ceapa si am amestecat-o bine.

Carnea am calit-o aproximativ 10 minute. Am condimentat-o cu sare, piper, cimbru uscat si o jumatate de lingurita de maggi magia legumelor.

Cand a fost calita si carnea am turnat compozitia intr-un castron si am pus patrunjel si marar. Pentru ca azi a plouat toata ziua si nu am iesit din casa, am folosit patrunjel si marar congelat (pus pentru iarna).

Deasupra am pus si trei linguri cu varf de pasta de tomate. Rosiile sunt prea scumpe pe vremea asta si nici n-au gust.

Am mai presarat un praf de sare si unul de piper si le-am amestecat pe toate bine de tot cu o furculita.

Intr-o farfurie am spart doua oua si am pus si aici un praf de sare si unul de piper. Stiu ca o sa fie destul de condimentata, dar mie asa imi place. Sa aiba gust😛

Ouale le-am batut cu trei linguri de bulion si cu inca o lingura de patrunjel. Fara marar ca nu merge prea mult la musaca (sau cel putin mie nu-mi place cu mult marar).

Am pus carnea in tava peste cartofii pregatiti dinainte.

Deasupra am mai pus un strat de pesmet. Smecheria asta cu pesmetul am invatat-o de la bunica si zau ca functioneaza😉.

Peste stratul asta de pesmet am pus un strat de cartofi fierti dati pe razatoare marea si am acoperit bine.

Peste cartofi am turnat cu lingura amestecul de oua cu suc de rosii, condimente si patrunjel.

Apoi am bagat-o la cuptorul preincalzit ca sa se rumeneasca repede stratul de ou de deasupra. Am lasat-o la cuptor aproximativ o ora.

Defapt o ora si ceva ca am lasat-o inauntru si dupa ce am stins focul.

Rezultatul?

This entry was posted in Prajituri si mancarici. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

