bumerang


de ce trebuie sa raspundem intrebarii de ce?

de multe ori m-a mirat, uimit, intrigat, enervat, fascinat, naucit, dezamagit, “tampit”, calmul unora cu care pur si simplu treceau peste “de ce” ca si cum nu ar fi auzit, ca si cum nu le-ar fi fost adresata intrebarea.

Insa unii au un obicei chiar mai prost decat acela de a ignora intrebarea. Acela de a raspunde.. “nu stiu”. Asa ceva pe mine ma umple de.. dar nu o sa incep din nou sa insir complemente.

incerc sa gandesc asta pe toate partile, si sa fac loc in creierul meu ideii ca se poate si sa nu stii. dar cred ca mai corect este spus, nu vrei sa stii, nu vrei sa oferi un raspuns.

eu am o problema a mea personala cu intrebarile. nu suport ideea unei intrebari care se plimba singurica fara raspunsul ei la brat. Cel putin in ceea ce ma priveste. Adica asta e tabloul meu si, asa cum spuneam, ar fi cazul sa las iritarea la o parte si sa-mi vad de raspunsurile mele. Fie ca stiu sau nu raspunsul (varianta ideala), fie ca il caut, fie ca ma rog Domnului sa-l gasesc daca e ascuns inca cunoasterii mele, un lucru e cert.. raspunsurile trebuie sa existe. Daca nu exista le creezi, le gandesti, le nasti premizele, pui bazele formarii lor si transpunerii lor din ganduri fara legatura cu intrebarea in rationamente corespunzatoare si determinante.

Cateva din de ce-urile mele mai vechi:

de ce? pentru ca stiu ca intotdeauna intuitia (atunci cand am ascultat-o) m-a sfatuit mai bine decat logica.
de ce? pentru ca stiu ca trecutul, experientele si ceea ce am construit pana acum sunt temelii solide ale celor mai indraznete sperante.
de ce? pentru ca stiu ca iertarea este cea mai de pret virtute a unui bun crestin.
de ce? pentru ca stiu ca am gresit cand m-am facut ziarist si nu psiholog
de ce? pentru ca stiu ca atunci cand pierzi ceva castigi defapt altceva, ca atunci cand Dumnezeu inchide o deschide in alta parte o fereastra.
de ce? pentru ca nu mi-am pierdut niciodata increderea
de ce? pentru ca, asa cum spunea Victor Hugo “trebuie sa ai curaj pentru marile suparari din viata si rabdare pentru cele mici; dupa ce ti-ai terminat cu bine treburile zilnice dormi linistit. Dumnezeu este treaz.”
de ce? pentru ca nu uit niciodata sa zambesc
de ce? pentru ca un om foarte drag mie mi-a amintit candva ceva f important si de care uitasem si anume ca niciodata nu e bine sa spui niciodata
de ce? pentru ca stiu unde este capatul si cunosc drumul catre el

This entry was posted in I used to be serrendipity and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to bumerang

  1. johnny says:

    🙂 de ce nu comentaza nimeni?😛

Leave a Reply

